Nasi eksperci

Do grona prelegentów zaprosiliśmy ekspertów reprezentujących marketerów, nadawców, producentów kontentu, agencje i firmy badawcze. Są wśród nich zarówno osoby, które zadebiutują na Multiscreen Day, jak i mówcy, którzy otrzymali najwyższe noty w poprzednich edycjach konferencji.

• Arkadiusz Baran •
• Arkadiusz Baran •
adwokat, counsel, Kancelaria Traple, Konarski, Podrecki & Wspólnicy
Specjalizuje się w prawie mediów, internetu, nowych technologii, własności intelektualnej i dóbr osobistych. Zapewnia wsparcie prawne przy projektach dotyczących usług i treści cyfrowych. Doradza podmiotom z sektora kreatywnego w zakresie ochrony, legalnego korzystania oraz dystrybucji i licencjonowania treści chronionych prawami wyłącznymi. Obsługuje nadawców i operatorów telewizyjnych, platformy VOD, OTT i VSP oraz inne podmioty z sektora mediów elektronicznych. Realizuje projekty z zakresu e-commerce i usług świadczonych drogą elektroniczną. Posiada doświadczenie w obsłudze projektów o zasięgu międzynarodowym. Reprezentuje klientów w postępowaniach sądowych dotyczących ochrony praw autorskich i praw pokrewnych oraz dóbr osobistych w związku z naruszeniami w internecie. Autor publikacji z zakresu prawa cywilnego, nowych technologii i własności intelektualnej oraz prelegent na licznych konferencjach. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, członek Izby Adwokackiej w Krakowie.
• Tomasz Bruss •
• Tomasz Bruss •
prezez zarządu i założyciel, MediaFarm
Prezez Zarządu i założyciel MediaFarm, Domu Sprzedaży Reklamy Interaktywnej, m. in. lidera w dotarciu do polskich dzieci w internecie. W przeszłości związany z MTV Networks (obecnie Paramount), Starcomem oraz sieciami reklamowymi.
• Edyta Czarnota •
• Edyta Czarnota •
managing partner, Zymetria
25 lat doświadczenia w projektach badawczych i data science. Kilka lat pracy po stronie klienta, kierując zespołem badawczym w wiodącej firmie telekomunikacyjnej. Przez dziesięć lat związana z grupą Starcom Mediavest (agencje mediowe i digitalowe), dla której założyła i rozwinęła agencję analityczno-badawczą. Od 2013r. współwłaścicielka i współzarządzająca Zymetrią, firmą łączącą badania rynku, zaawansowaną analitykę i rozwiązania technologiczne. Wierzy, że połączenie tych trzech obszarów kompetencji pozwala tworzyć nowoczesne rozwiązania dla marketingu.
• Kinga Dołęga •
• Kinga Dołęga •
prezes, KinAds Media
Od 2010 roku pełni funkcję prezesa KinAds - największego w Polsce brokera reklamy kinowej. Początkowo była związana z firmą poligraficzną, gdzie wpadła na pomysł drukowania reklam na biletach do kina. Ten sukces zaprowadził ją do w belgijskiej firmy RMB – pierwszego brokera reklamy kinowej w Polsce. Doświadczenie w świecie reklamy kinowej Kinga zdobywała również w New Age Media (jako Sales Supervisor) oraz w Multikinie (gdzie pracowała jako Dyrektor Biura Reklamy). Po założeniu KinAds skupiła się na kinach niezależnych i autorskich projektach. Jest pomysłodawczynią programu „Kino na obcasach”, wykorzystania kodów QR na dużym ekranie, projektów “Premiera miesiąca” i “Moje Kino” (akcja społeczna propagująca kino jako formę spędzania wolnego czasu i promująca kina tradycyjne jako miejsca szczególne). Od lat w ramach KinAds realizuje największe mobilne kino plenerowe w Polsce. “Kino na leżakach” to darmowe pokazy filmowe, które odbywają się w miesiącach wakacyjnych w przestrzeni publicznej nadmorskich kurortów i miejscowości Polski Centralnej. KinAds realizuje również konkursy “Happy Seat”, a także cykliczne projekty takie jak “Filmowy Klub Seniora”, “Kobiece Wieczory Filmowe”, “Dziecięce Poranki”.
• Adam Gil •
• Adam Gil •
head of esports, Polska Liga Esportowa S.A
Head of Esports w Polskiej Lidze Esportowej. Odpowiada za rozwój produktu i organizację rozgrywek. Były profesjonalny zawodnik CS 1.6 oraz CS:GO występujący w kadrze narodowej oraz wielu czołowych drużynach esportowych. Komentator krajowych oraz międzynarodowych rozgrywek, m.in. IEM Katowice, PGL Major Kraków, ELEAGUE Boston, Polskiej Ligi Esportowej, ESL Mistrzostw Polski oraz Games Clash Masters. Ekspert branży esportowej, występujący w telewizji Polsat, TVP Sport oraz transmisjach internetowych. Manager drużyn oraz organizacji esportowych.
• Agnieszka Górnicka •
• Agnieszka Górnicka •
prezes zarządu, Inquiry
Jest ekspertką w zakresie badań konsumenckich, pracuje w branży badawczej od blisko 30 lat, a od 2004 r. prowadzi od agencję badawczą Inquiry sp. z o.o., której jest założycielką i prezeską. Specjalizuje się w badaniach dla firm związanych z branżą mediową, handlem detalicznym oraz producentów FMCG w Polsce i w wielu innych krajach. OD 2019 r. Inquiry sp. z o.o. jest polskim partnerem międzynarodowej firmy analitycznej YouGov plc. Agnieszka Górnicka jest ponadto członkiem Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii oraz europejskiego stowarzyszenia ESOMAR, a także Polskiej Rady Centrów Handlowych. Działa również w ramach Ebeltoft Group – Brand & Retail Experts.
• Dominika Gregorczyk •
• Dominika Gregorczyk •
knowledge and business insights manager, TVN Media
W branży mediowej pracuje 17 lat, a swoją wiedzę i doświadczenie zawdzięcza pracy zarówno po stronie największych domów mediowych w zespołach accounckich takich marek jak Coca-Cola, Kompania Piwowarska i Procter & Gamble, jak i po stronie nadawcy. Od ponad 12 lat w TVN Media odpowiedzialna za strategię, projekty badawcze oraz opiekę merytoryczną nad platformą tv.tvnmedia.pl. Pasjonatka analiz i dokładnego przyglądania się różnym grupom docelowym. Swoje wieloletnie doświadczenie zebrane w pracy w różnych ogniwach ekosystemu mediowego przekuwa na merytoryczne i klarowne interpretacje wyników badań oraz rekomendacje wspierające efektywność działań reklamowych Klientów Biura Reklamy TVN Media.
• Joanna Kopeć •
• Joanna Kopeć •
senior media Research executive, Nielsen Media
Socjolożka, badaczka rynku i mediów. Od początku kariery zawodowej związana z badaniami, dostarczała użytecznej biznesowo wiedzy o motywacjach, zachowaniach i zwyczajach konsumentów i widzów oraz ich przełożeniu na biznes. W Nielsenie odpowiada za obszar badań i insightów, budując nową perspektywę patrzenia na dane o widowni, oglądalności i trendach w Polsce i na świecie. Prelegentka badawczych i mediowych konferencji branżowych. Autorka raportu Wideonauci 2021; członkini Polskiego Towarzystwa Badań Rynku i Opinii.
• Aleksandra Marciniak •
• Aleksandra Marciniak •
head of sales & partnerships, Polska Liga Esportowa S.A
Obecnie pełni funkcję Head of Sales & Partnerships w Polskiej Lidze Esportowej, zajmując się pozyskiwaniem i współpracą z partnerami i sponsorami. Wcześniej związana z Havas Media Group, gdzie jako Head of Havas Sports & Entertainment odpowiadała za projekty niestandardowe w ramach agencji. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Marketingu Sportu w Szkole Głównej Handlowej. Pracę zawodową zaczynała jako dziennikarz sportowy, a następnie ekspert PR w Biurze Prasowym Canal+ i specjalista ds. eventów w Polish Sport Promotion. Od lat związana ze sportem, prowadzi szkolenia z organizacji i promocji imprez sportowych, występuje na licznych konferencjach, jest współzałożycielem Stowarzyszenia Sport Biznes Polska. Na swoim koncie ma realizację projektów niestandardowych z zakresu PR, marketingu sportowego, eventów czy współpracy z influencerami.
• Maciej Olenderczyk •
• Maciej Olenderczyk •
dyrektor polskiego Finecast (GroupM)
Kieruje polskim oddziałem Finecast, który rozwija w oparciu o swoje wieloletnie doświadczenie w koordynacji lokalnych i regionalnych kampanii telewizyjnych oraz multiscreen. Przed GroupM i Wavemakerem, pracował m.in. w Publicis Media.
• Bartosz Sieradzki •
• Bartosz Sieradzki •
investment & trading director, Publicis Groupe
Jest związany z rynkiem reklamy i mediów od 2004 r. Karierę rozpoczynał w dziale marketingu i wsparcia sprzedaży firmy brokerskiej Mediatak. W 2006 r. dołączył do agencji mediowej Starlink (obecnie Spark Foundry) będącej wówczas częścią Starcom Mediavest Group (SMG). Następnie koordynował współpracę ze stacjami telewizyjnymi dla całego SMG. Od 2010 r. odpowiadał za tworzenie polityki zakupowej TV oraz udział w negocjacjach multiscreen grupy Vivaki (struktura negocjacyjna SMG i ZenithOptimedia Group). W 2018 r. objął stanowisko Investment Directora, a w 2022 r. Investment & Trading Directora.
• Dorota Tomas •
• Dorota Tomas •
SVP strategy and research, global market w BBC Studios
Jej międzynarodowy zespół wspiera rozwój usług i marek BBC Studios z biur w Londynie, Warszawie, Singapurze, Sydney oraz Pekinie. Jest odpowiedzialna za opracowywanie strategii w ścisłej współpracy z londyńskim zespołem zarządzającym globalnymi rynkami oraz nowojorskim teamem odpowiedzialnym za globalną dystrybucję. Dorota Tomas związana jest z grupą BBC od ponad dekady. Zdobywała doświadczenie w takich obszarach jak produkty telewizyjne i digitalowe w publicznej telewizji BBC w Londynie oraz w badaniach, strategii i rozwoju biznesu jej komercyjnego ramienia - BBC Studios (wcześniej BBC Worldwide). Absolwentka Uniwersytetu w Warwick. Swoim zespołem kieruje z siedziby BBC Studios w Warszawie.
• Maciej Ziąbrowski •
• Maciej Ziąbrowski •
business developments & integrations director, TVN Warner Bros. Discovery
Z rynkiem mediów i reklamy związany od 25 lat. W TVN Media od 2008 roku gdzie odpowiadał m.in. za współtworzenie strategii rozwoju produktu reklamowego w obszarze digital i synergii cross-mediowej, tworzenie zindywidualizowanych rozwiązań dla klientów łączących różne media i produkty reklamowe oraz badania efektywności reklamy. Aktualnie jako członek zespołu Strategic Planning w TVN Warner Bros. Discovery odpowiada za współtworzenie strategii rozwoju i wzrostu portfolio produktów digital oraz identyfikację sposobów ich najlepszej monetyzacji, jak również rozwój produktów reklamowych opartych o dane włączając w to wprowadzone w ubiegłym roku pionierskie na polskim rynku rozwiązanie Addressable TV. Wcześniej związany z domem mediowym MediaCom Warszawa, gdzie jako członek zarządu odpowiadał za dział planowania strategicznego tworzącego rozwiązania w zakresie zintegrowanych strategii komunikacji dla kluczowych reklamodawców takich jak Procter & Gamble, Mars czy Danone.
• Marta Zielonka •
• Marta Zielonka •
programmatic & retail media investment manager, Publicis Groupe
Dołączyła do Publicis Groupe w 2009 r. jako Interactive Media Planner Buyer w agencji mediowej Zenith. Następnie pracowała w agencji marketingu efektywnościowego Performics, a w kolejnych latach rozwijała karierę w strukturach tradingowych i inwestycyjnych Publicis Groupe. Stanowisko Programmatic Investment Managerki objęła w 2017 r., a w 2022 r. Programmatic & Retail Media Investment Managera.
• Maria Rua Aguete •
• Maria Rua Aguete •
KEYNOTE SPEAKER
senior research director media & entertainment, Omdia
Sprawuje funkcję senior research director media & entertainment w Omdia, firmie badawczej, która jest światowym liderem w dziedzinie badań związanych z ekosystemem technologicznym. Maria jest odpowiedzialna za kierowanie strategicznym rozwojem zespołu mediów i rozrywki Omdia oraz zarządzanie jego bieżącą działalnością. Obecnie kieruje zespołem analityków śledzących ewolucję firm medialnych na całym świecie i badaniami konsumenckimi związanymi z wideo, telewizją, kinem, mediami digital, kontentem i nowymi technologiami. Wcześniej pracowała w firmach badawczych Screen Digest i IHS Markit. Ukończyła biznes i ekonomię na Universidade de Vigo (Hiszpania) oraz uzyskała tytuł MBA w Cardiff Business School (Walia). Była prelegentką na takich eventach jak IBC, SportsPRO i Mobile World Congress.
• Agnieszka Parfienowicz •
• Agnieszka Parfienowicz •
partner digital, Mindshare (GroupM)
Szefuje obszarowi digital w Mindshare, a także dogląda rozwoju oferty addressable TV z poziomu całej GroupM. Na jej wieloletnie doświadczenie w mediach składa się m.in. praca w MediaComie, gdzie tworzyła strategie dla największych polskich reklamodawców.
• Przemysław Puchalski •
• Przemysław Puchalski •
creative director, WebTalk
W agencji digital WebTalk. Z branżą reklamy i PR związany od 2007 roku. Zarządza i nadzoruje dział kreacji. Poza standardowymi działaniami, rozwija w zespole m.in. działania new-tech - w tym UX & UI, AR, 3D i frontend. Pasjonują go: digital painting, design, dobre insighty, odwagę w reklamie, ale także rozwój osobisty i nowych technologii.
• Piotr Machul •
• Piotr Machul •
zastępca redaktora naczelnego, Media Marketing Polska
• Tomasz Wygnański •
• Tomasz Wygnański •
redaktor naczelny, Media Marketing Polska